دیجیتال مارکتینگ

digital marketing

پیشرفت عصر ارتباطات و گسترش دامنه‌ی‌ دیجیتال در سراسر دنیا سبب شده است که شاهد تعاملات اینترنتی فراوانی باشیم. این رشد و گستره پای بازاریابی را نیز به میان کشیده و بازاریابی هم شکل نوینی را به خود گرفته است. نیل پتل که خود از دیجیتال مارکترهای مطرح دنیاست بازاریابی انلاین یا همان دیجیتال مارکتینگ را این گونه شرح می‌دهد:« دیجیتال مارکتینگ به هر گونه‌ای از بازاریابی محصولات و خدمات می‌گویند که از طریق دستگاه‌های الکترونیکی انجام می‌شود».

به عبارتی می‌توان این‌گونه گفت که هر گونه فعالیتی که در زمینه‌ی بازاریابی باشد و این فعالیت از طریق اینترنت صورت بگیرد را دیجیتال مارکتینگ می‌گویند.

نقش دیجیتال مارکتینگ در شرکت ها

بازاریابی‌های سنتی به صورت تبلیغات کاغذی، چاپی، ارتباط‌های تلفنی و یا حتی به صورت رو در رو با مشتری صورت می‌گیرد. در حالی‌که در دیجیتال مارکتینگ تمام ارتباطات آنلاین و الکترونیکی است. دیجیتال مارکتینگ در شرکت‌ها این دسترسی را به مشتریان می‌دهد تا از تمام راه‌های ارتباطی همچون، ایمیل، ویدئو، شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجوگر آن‌ها را رصد نمایند و با شرکت‌ها و برندهای مختلف ارتباط بگیرند.

در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ آگاهی از نماد و برند حرف اصلی را می‌زند و از اصول این حرفه است. امروزه شاهد این هستیم که تمام کسب و کارها دارای وب سایت هستند و آن را از مهم‌ترین ضروریات حرفه ی خود می دانند. این کسب و کارها همواره در حال تلاش هستند که وب سایت خود را فعال و پویا نگه دارند و آن را در صدر جستجوها قرار دهند.

برخی از مشاغل و کسب و کارها نیز حتی اگر وب سایت ندارند در حال تلاش هستند تا خود را در شبکه های اجتماعی مطرح کنند و برای این امر نیز هزینه‌های متفاوتی را پرداخت می‌کنند. محتوای دیجیتال و بازاریابی در عصر امروز به اندازه‌ای مهم است که بیشتر مصرف کنندگان و مشتریان این توقع را دارند که هر برند و شرکتی حداقل یکی از ابزارهای دیجیتال را داشته باشد.

اگر مالک و صاحب کسب و کاری هستید هنگام استخدام از افرادی که در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ تبحر دارند استفاده کنید و با این کار در میان دیگر رقبا خوش بدرخشید. افرادی که در این زمینه مهارت دارند سبب پر رونق شدن کار شما خواهند شد و باعث می شوند محصولات و خدمات برند شما به چشم آید و مورد استقبال قرار گیرد.

انواع مختلف ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در جهت انجام فعالیت‌های خود از ابزارهای متعدد بهره گرفته است. این ابزارها عبارتند از:

  • آنالیز و تحلیل داده
  • بهینه سازی موتور جستجو
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات کلیکی
  • تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی
  • مدیریت شبکه‌های اجتماعی و تحلیل آن
  • ارسال پوش نوتیفیکیشن
  • انتشار رپورتاژ آگهی
  • کوتاه کننده‌ی لینک
  • چت آنلاین

نکات کلیدی و کاربردی در دیجیتال مارکتینگ

برای اینکه در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ موفق عمل کنید لازم است مواردی را حتما رعایت فرمائید. این نکات کاربردی می‌تواند نقش بسزائی را در موفقیت شما در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ داشته باشد.

  • مطالبی را که می‌نویسید با سلیقه‌ی مخاطب خود وفق دهید. شما باید هدف اصلی را جلب نظر مساعد مخاطب قرار دهید. گوگل همواره تجربه کاربر نهائی را اولویت می داند.
  • تولید محتوا باید برای شما بیشتر از کلمات کلیدی مهم باشد. سعی کنید محتوای بیشتری را بنویسید. اگر کلمات کلیدی را زیاد تکرار کنید مخاطب آن را نمیپسندد.
  • روش صحیح را در سئو سایت پیش ببرید. در طول زمان حتما روند رو به رشدی را مشاهده خواهید نمود.
  • در صورتی که از تبلیغات آنلاین برای بازاریابی بهره می‌گیرید حتما خلاقیت به خرج دهید. تبلیغ شما باید به نحوی صورت گیرد که اثر گذار باشد.
  • در تبلیغی که انجام می‌دهید دروغ نگوئید و غلو نکنید. شاید اول کار با این اعمال مشتریان زیادی را به دست اورید ولی پس از مدتی که با محصولات و خدمات شما ارتباط بگیرند و آن ها را مورد استفاده قرار دهند متوجه خواهند شد آن گونه که بیان کردید نبوده است. این امر ضرر بسیاری را به شما میزند و دیگر کسی حرف شما را باور نخواهد کرد.
  • در هنگام تبلیغات به نحوی صحبت کنید که مخاطب شما متوجه شود. از کلمات غیر رایج استفاده نکنید. در تبلیغ خود از اصطلاحاتی که معمول است بهره بگیرید.
  • برنامه‌های انلاین تبلیغی خود را به نحوی تنظیم کنید که قابل رویت در تلفن‌های همراه نیز باشد. امروزه بیشتر مردم از طریق موبایل خود پیگیر فضای مجازی و کسب و کارهای انلاین هستند.
  • این‌که شما در چه زمینه‌ای مشغول به کار هستید مهم نیست. بلکه باید برای هر شبکه‌ی اجتماعی که وجود دارد برنامه‌ای را در نظر بگیرید.
  • شبکه‌های اجتماعی مخاطبان فراوانی دارند. برای اینکه آن‌ها را پیگیر و مشتاق کسب و کار و برند خود نمائید محتواهای جذاب تولید کنید.
  • برای اینکه در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ شما به چشم بیاید از تبلیغاتی که جنبه خشک و تبلیغاتی دارند صرفه نظر کنید. مردم تمایلی به دیدن این تبلیغات ندارند. برای اینکه تبلیغ شما موفق عمل کند به آن جنبه سرگرمی ببخشید.

سخن پایانی

دیجیتال مارکتینگ یکی از بازایابی‌های مطرح جهانی است. این بازاریابی دیجیتال تا به اکنون توانسته از استقبال خوبی برخوردار شود. با توجه به گسترش کابران اینترنتی، بر هر کسب و کاری ضروری است پا به این عرصه بگذارد تا بتواند به ارائه خدمات و محصولاتش بپردازد. علاوه بر این موضوع در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ می‌توان در سطوح متفاوت برند خود را مطرح کرد و به توضیحات کامل‌تر فعالیت مد نظر پرداخت. اگر شما هم می‌خواهید به فعالیت و کسب و کاری که دارید رونق بدهید می‌توانید وارد این عرصه شوید. البته برای این کار بهتر است از افراد ماهر و خبره استفاده کنید که روش غلطی را خودتان در پیش نگیرید و به کارتان ضربه  نزنید. برای این کار لازم است با متخصصان و کارشناسان این زمینه مشورت فرمائید.

مشاروه رایگان

نوع خدمات
طریقه آشنایی با ما

در صورت تماس سریع می توانید از از طریق شماره ها و شبکه های اجتماعی زیر با ما در ارتباط باشید.

4414 692 0913

5019 9101 031

واتساپ

تگرام

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مقالات ما
آخرین محصولات ما

متن سربرگ خود را وارد کنید

متن سربرگ خود را وارد کنید

متن سربرگ خود را وارد کنید

متن سربرگ خود را وارد کنید